جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 109751
تاریخ انتشار: 1403/02/18 07:03

کلنگ خانه کشتی شهر کهریزک زمین خورد

عملیات اجرایی خانه کشتی و ورزش‌های رزمی شهر کهریزک در فاز نخست با اعتباز ۲۵۰ میلیاردریال با حضور مسئولان شهرستان ری، خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان ورزش و مسئولان بخش کهریزک امروز دوشنبه آغاز شد.
کلنگ خانه کشتی شهر کهریزک زمین خورد

شهردار کهریزک در این آیین گفت: خانه کشتی و ورزش های رزمی شهر کهریزک در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و یکهزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا در پنج بخش و ۲ طبقه شامل سالن جلسه، کلاس های آموزشی و جایگاته ویزه است.

علی کلهر افزود: بخش سالن های رزمی و کشتی براساس آخرین ضوابط نشریه ۱۳۲ موازین فنی ورزشگاه های کشور طراحی و بخش فضای ارتباطی و خدماتی آن شامل بخش های خدماتی، تماشاچیان و ورزشکاران، بوفه، فضای انتظار، پذیرش، سالن کمیته پزشکی و سرویش های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: این مجموعه ورزشی در ۲ فاز پیش بینی شده که در فاز نخست این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که این مرحله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی خانه کشتی شهر کهریزک آغاز شد

این مسئول خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران زمین این مجموعه بر اساس دسترسی و شرایط خاص مانند مترو در اختیار شهرداری قرار گرفت و پیمانکار با توجه به کارهای قانونی که انجام داده عملیات اجرایی را از فردا آغاز خواهد کرد.

کلهر همچنین از ختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: احداث یک مجموعه ورزشی دیگر در میدان شهید حججی مسکن مهر کهریزک و یک فرهنگسرا را نیز برای شهروندان کهریزکی در دستور کار داریم.

بخشدار کهریزک نیز در این آیین گفت: یکی از سیاست های دولت توسعه شور و نشاط اجتمامعی است که موتور پیشران آن اشاعه فرهنگ ورزش خواهد بود.

حسین گراوند با ا شاره به وجود استعدادهای ورزشی بیشمار در بخش کهریزک اظهار داشت: متاسفانه مکانهای ورزشی این بخش در اختیار وزارت ورزش و جوانان است که باید در اختیار دستگاهای متولی برای استفاده مردم کهریزک واگذار شود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری با۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شامل ۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی، در جنوب شهرری واقع شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48agxw