شنبه 12 خرداد 1403 - 01 Jun 2024
کد خبر: 110396
تاریخ انتشار: 1403/02/29 12:26

تحولات چشم‌گیر در «کنور» با اکتشافات جدید و طرح‌های توسعه‌ای

تحولات چشم‌گیر در «کنور» با اکتشافات جدید و طرح‌های توسعه‌ای

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با اکتشافات جدید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، شاهد تحولات چشم‌گیری در زمینه تولید و سودآوری است. این تحولات، «کنور» را به یکی از زیرمجموعه‌های جذاب «ومعادن» تبدیل کرده و چشم‌انداز روشنی برای آینده این شرکت ترسیم می‌کند.

طی سالهای اخیر تغییرات مثبت قابل توجهی در زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» اتفاق افتاده است. یکی از مجموعه‌هایی که طی ماه‌های اخیر از نظر فروش دچار تحولات گسترده‌ای شده، «کنور» است.

در جهانی که تقاضا برای منابع معدنی هر روز افزایش می‌یابد، شرکت صبانور با اکتشافات و توسعه‌های بی‌سابقه خود، خط مقدم تحولات صنعت معدنی ایران را تشکیل می‌دهد. این شرکت با رکورد شکنی در حفاری‌های اکتشافی، توانسته ذخایر قطعی خود را به میزان قابل توجه و چشمگیری افزایش دهد.

رکوردشکنی در اکتشافات و افزایش چشمگیر ذخایر

صبانور رکورد جدیدی در حفاری‌های اکتشافی به ثبت رسانده و توانسته ذخایر قطعی خود را از به میزان قابل توجهی افزایش دهد . این امر نشان‌دهنده تعهد صبانور به استفاده بهینه از منابع و گامی مهم در جهت بهبود فرآیندهای تولید و افزایش سودآوری است.

با پایان حفاری‌های سال جاری که پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۸۰ هزار متر برسد، صبانور نه تنها ظرفیت‌های تولیدی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده، بلکه در نقشه راه توسعه صنعتی ایران نیز جایگاهی استراتژیک ایفا می‌کند. این شرکت با ارتقای طرح توسعه تولید کنسانتره خود از یک میلیون تن به دو و نیم میلیون تن، گامی بلند در راستای تأمین نیازهای داخلی و افزایش صادرات برداشته است.

دستاوردهای چشمگیر صبانور، این شرکت را به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد در صنعت معدنی مطرح می‌کند و بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه همکاری‌های بین‌المللی فراهم می‌آورد.

 

طرح‌های توسعه‌ای در انتظار «کنور»

با اکتشافات انجام گرفته شده در کنور، حالا این شرکت خود را برای تحولات جدیدی آماده می‌کند. این اکتشاف بزرگ که آینده شرکت را متحول می‌کند، قادر خواهد بود تا صبانور را به یکی از زیرمجموعه‌های بسیار جذاب برای «ومعادن» تبدیل سازد.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور برای سال گذشته، هدف‌گذاری ۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی را انجام داده بود که این عدد از ۷۵ هزار متر نیز فراتر رفت. این شرکت برای سال جاری نیز هدف‌گذاری انجام ۷۰ هزار متر حفاری اکتشافی را در دستور کار قرار داده است.

رکوردهایی که «کنور» در سال گذشته جابه‌جا کرده و رشد فروش این شرکت و همه اتفاقات مثبت شکل گرفته، دست به دست هم داده تا صبانور بتواند جزو ۱۰ شرکت نخست کشور شود. این اتفاقات قطعاً در روند سهام شرکت در بازار سرمایه نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

 

آخرین وضعیت درآمدی شرکت

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۴۲۷ میلیارد تومان فروش داشته است. کنسانتره و گندله به عنوان دو محصول شرکت، به ترتیب ۳۹۰ و ۳۷ میلیارد تومان برای شرکت درآمد ساخته‌اند.

در نمودار زیر، روند درآمدی «کنور» از فروردین ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۳ آورده شده است:

 

تحلیل تکنیکال کنور

سهام «کنور» در حال حاضر در محدوده ۷۹۰ تومان قرار دارد و پس از رشدهای اخیر، در نمودار کوتاه مدتی وارد روند خنثی شده است. این روند خنثی در حالی اتفاق افتاده که طی روزهای اخیر بازار سرمایه اصلاً وضعیت جالبی نداشته و شاخص کل در دو هفته نزدیک به پنج درصد افت کرده است. با این حال، کنور نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه نکرده و تقریباً در روزهای اخیر قیمت ثابتی داشته است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور که در بین اهالی بازار سرمایه به شرکتی بنیادی و ارزشمند مشهور است، در نمودار بلندمدتی نیز در یک صعودی بوده و محدوده‌های ۹۰۰ تومان و ۱۲۰۰ به عنوان اهداف قیمتی «کنور» به حساب می‌آیند.

با توجه به افت کلیت نمادهای بازار سهام، در صورتی که «کنور» نیز متاثر از جو روانی بازار با افت مواجه شود، محدوده ۷۵۰ تومان، محدوده بسیار مهم حمایتی برای این نماد خواهد بود. البته باید این نکته را مدنظر قرار داشت که سهام بنیادی مثل کنور هیچ‌گاه افت‌های سنگینی را تجربه نمی‌کند و همواره حمایت‌هایی از این نوع سهام انجام می‌گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457nkm