جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 109492
تاریخ انتشار: 1403/02/12 12:00

رکورد صدور جواز نوسازی شکسته شد / خبر خوش مسکنی دولت به مردم

نشست خبری نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی (بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی) با مشارکت بسیج مستضعفین آغاز شد.
رکورد صدور جواز نوسازی شکسته شد / خبر خوش مسکنی دولت به مردم

 

اولین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

محمد آیینی، معاون وزیر در ابتدای این نشست گفت: ما با یک سوم جمعیت شهری ارتباط داریم و قصد داریم لبخند به لب مردم بیاوریم. از ابتدای دولت سیزدهم، نگاه متفاوتی نسبت به مسائل شهری داشته ایم و بر این باور هستیم که باید مردم را ولی نعمت خود بدانیم.

او ادامه داد: بحث نظارت باید توسط مردم انجام شود و محوریت امور را اقشار مختلف جامعه قرار دهیم. وزارت راه و شهرسازی نقش کلیدی در امور متعدد شهری دارد و از این رو بایستی رضایت مردم را جلب کنیم. در هر قسمتی که مردم حضور به عمل می آورند، اتفاقات مثبت رخ می دهد و نمی توان این حقیقت محرز را انکار کرد.

آیینی افزود: ما در حال حاضر، با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکنی که باید ترمیم و نوسازی شود، مواجه هستیم و این مسئله اهمیت این حوزه را به همگان گوشزد می کند. این مساکن در صورت وقوع زلزله یا رخداد غیرمترقبه، نابود می شود و ما این رویدادها را پیش بینی کرده ایم.

معاون وزیر تصریح کرد: باید این مژده را به مردم عزیز بدهم که در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور مجوز نوسازی بافت های فرسوده شکسته شد. این رکوردشکنی و آمارهای به دست آمدا از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز بی سابقه بوده است. ما نیاز به حلقه های میانی داریم تا اقدامات مربوط به شهرسازی انجام گیرد و چالش های فعلی یکی پس از دیگری از راه برداشته شود.

آیینی اضافه کرد: به زودی خبرهای خوشی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده به گوش مردم خواهد رسید. با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و همین طور بسیج سازندگی کشور، اتفاقات بزرگی را رقم خواهیم زد و برای تحقق این امور اراده جدی و واقعی وجود دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wjbzd